부르스 니콜슨의 신기술 세굴방지공법의 추천서 (한글)


서울 당산철교 교체공사

수신 : 관계자 제위
발신 : 로버트 부르스 F. 니콜슨
날짜 : 1999년 11월 29일

제목 : 신기술 세굴방지공법의 추천
      당산철교 교체공사의 사업총괄 책임자로써, 공정에 앞서 1999년 11월 완공을 기한 관련 시공자의 노력에 대하여 치하를 드립니다. 이에 더하여 설계와 품질에 있어 고도의 국제기준이 이 프로젝트에 구현되었음을 기쁘게 생각합니다. 이러한 사실은 여러 세대에 걸쳐 서울시민의 교통편의에 이바지할 안전한 교량임을 입증해 주고 있습니다.

      교량의 조기 완공과 고품질의 구현에 있어 이를 가능케한 한가지 전문분야는 대도물산(주)가 개발한 첨단 신기술인 G-BLOCK Mat 공법으로 시공한 교량세굴방지분야입니다. 이 첨단의 신기술은 획기적으로 시공기간을 단축시켜 교량의 조기완공에 이바지하기에 이르렀습니다. 이 공법은 설계기준에 의하여 프리캐스트 블럭 12개를 단위로 한 매트를 형성하였으며, 각 매트의 중량은 약 24톤으로 하였습니다.

      위와 같은 혁신적 공법에 의한 이 프로젝트의 세굴방지 작업은 신속하고 정교하게 시행되어 1999년 장마철직전에 완료되었습니다. 장마후 비디오 수중촬영을 실시한 결과 매트의 변위현상은 없었으며, 결과적으로 이 새로운 세굴방지 체계는 이상적으로 그리고 완전히 설계기준에 맞게 그 기능을 다하고 있음이 확인되었습니다. 설치후 최초 수년간은 강의 층적층이 형성되어 블록사이의 틈을 견고하게 메움에 따라 이공법 체계의 효능성과 수명이 한층 더 높아질 것입니다.

      따라서 본인은 유사한 여건에 있는 교량이나 이에 해당되는 구조물의 세굴방지를 위해 이고도의 기술 집약적인 공법을 적극 추천하고져 합니다.


로버트 부르스 F. 니콜슨
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사업총괄 책임자
당산철교 교체공사
architecture   Daniel, Mann, Johnson & Mendenhall
                      94-8 Dangsan-Dong S-Ga
Englneering   Youngdungpo-Ku, Seoul Korea
Construction  Tel  : 822-631-6988
                      Fax : 822-631-6989






부르스 니콜슨의 신기술 세굴방지공법의 추천서 (영문)


DangSan Steel Railway Bridge Project, Seoul

To : Whom it May Concern
From : Bruce Nicholson
Date : November 29th 1999

Subj : The Use of New Technology for Scour Protection.
      As the Project Manager for the construction of "Dangsan Steel Railway Bridge" I am happy to congratulate the Contractors and Subcontractors concemed for their great efforts leading to its completion, ahead of Schedule in November 1999. Furthermore, I am also happy to confirm that the design and construction quality attained on this Project are of the highest international standards. These facts will ensure a long and safe operational life for this Bridge in the service of very many generations of the people of Seoul.

      One special aspect that enabled the above combination, of an early completion and the attainment of those high quality standards, was the use for the Bridge's Scour Protection work of the "G-BLOCK Mat" system, as well as the advanced methodology developed for its placement by Messrs. DAEDO Co. Ltd. This sophisticated and innovative system led to the achievement of an exceptionally short construction duration so contributing to that early completion. This methodology uniquely enables the precast blocks to be placed in "linked mats" of up to 12 units and, with the design parameters utilised for the block sizing on this Bridge, each of these "mats" weighed about 24 tonnes.

      As a result of the above innovations, the Scour Protection works on this project were completed with speed and precision immediately before the start of 1999 Flood Season on the Han River, After that flood season a video underwater survey indicated that there had been no displacement of the mats and, consequently, that the new protection system had performed ideally and fully in accordance with the design. This was particularly satisfying since the efficiency and stability of this system will be enhanced further over the first few years of its life as alluvium from the river builds up and consolidates in the gaps between the blocks.

      I am therefore, happy to fully recommend the use of this "high technology" system for the scour protection of bridges, or equivalent structures, in similar circumstances.


Very Truly Yours.

R.B.Nichoison.BSc, CEng, M.I.C.E.
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(Project Manager)
architecture   Daniel, Mann, Johnson & Mendenhall
                      94-8 Dangsan-Dong S-Ga
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                      Fax : 822-631-6989



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